Återbetalningspolicy
Vi har en 14-dagars returpolicy, vilket innebär att du har 14 dagar efter att du mottagit din vara för att begära en retur.
För att vara berättigad till retur måste dina smycken vara i samma skick som du mottog den, oöppnad och oanvänd, med taggar/plombering och i originalförpackningen. Du behöver också kvittot eller inköpsbeviset. Returer accepteras inte på specialbeställda varor som tex specialmått, graverade smycken m.m.
För att starta en retur kan du kontakta oss på info@indossa.se. Om din retur accepteras skickar vi instruktioner om hur och var du ska skicka ditt paket. Varor som skickas tillbaka till oss utan att först begära en retur accepteras inte. Vi står inte för retursedlar samt att returer måste skickas in med rekommenderat brev.
Du kan alltid kontakta oss för eventuella returfrågor.
Skador och problem:
Kontrollera din beställning vid mottagning och kontakta oss omedelbart om varan är defekt, skadad eller om du får fel vara, så att vi kan utvärdera problemet och göra det rätt. Vi ansvarar inte för försvunna paket om du anger fel adress eller fel leverans info vid val av frakt alternativ till brevlådan.
OBS!
Vi har endast bytesrätt vid köp av rabatterade produkter eller vid köp med presentkort. Öppetköp gäller endast vid köp av ordinarie pris.
Utbyten
Det snabbaste sättet att säkerställa att du får det du vill är att returnera varan du har, och när returen har accepterats gör du ett separat köp för den nya varan.
Återbetalningar
Vi meddelar dig när vi har tagit emot och inspekterat din retur och meddelar dig om återbetalningen godkändes eller inte. Om det godkänns kommer du automatiskt att få tillbaka till ditt ursprungliga betalningsmetod. Kom ihåg att det kan ta lite tid för din bank eller kreditkortsföretag att behandla och bokföra återbetalningen också. Vid retur tar vi en avgift på 49kr för att täcka upp fraktkostnader och transaktionsavgifter.